RELIJIO

Sutra de la diamante

La sutra de la diamante es un sermon importante par Buda.

A su es un tradui cortida par George Boeree.

1. Esta es cual me ia oia:

Un ves, la Buda ia resta a la refuje de Anathapindika en la arboreria Djeta asta la site de Sravasti, con un unia de 1250 monces. Pos ce el ia vesti e fa sua turi de mendica e come sua sola come, el ia senta con la monces.

2. La monce Subhuti ia onora la Buda e demanda un demanda: “Si un person vole viaja a la via de la Bodhisattva, cual el debe recorda en mente?”

3. La Buda ia responda: “Un Boddhisattva debe recorda en mente ce tota esentes, si los es nase de la utero o la ova, si los muta como la papilio o leva miraculos, si los ave un corpo o es pur spirito, si los pote pensa o no pote pensa, me prometa ce aida tota los per entra nirvana ante cuando me mesma resta ala!

“Ma recorda en mente, Subhuti, ce en realia, no es un cosa como me ci aida, e no cosa como un otra ci me aida. Un Bodhisattva ci no sabe esta realia no es un Boddhisattva vera!

4. “Un Boddhisattva vera no plase se en esta ata de compati, e no interesa se en pares. El aida simple otras sin ego.

Esce tu pote mesura la este, la ueste, la norde, e la sude, Subhuti?”

“No, Senior.”

“En esta moda tu no pote mesura la valua de un ci pote aida otras sin pensa de se mesma.”

5. “Subhuti! Esce algun pote vide ci es un Buda par sola cualias fisical?”

“No, Senior. Tu ia instrui ce Budia no es un cosa de cualias fisical.”

“En esta moda, un ci conserna se con pares no va vide la Buda, ma un ci no conserna se con pares, lo es posable.”

6. Subhuta ia demanda: “Senior, on va ave persones ci comprende tua mesaje per tota tempo?”

Buda ia responde: “No duta esta, Subhuti! Lo va es per tota tempo persones ci, cuando oiante la mesaje, va adere la prinsipes e practica nos via. Nosa mesaje va afeta persones simple car el es vera! Un ora va ariva cuando multe no va nesesa oia la parolas, ma va es plu distante ca parolas. Tota nos nesesa labora vade plu distante ca parolas, car nos pote fisa nos a parolas, e nos debe no es fisada a cosas. Comprende ce la parolas de la Buda es como un balsa creada per traversa un rio: Cuando la intende es completada, la balsa debe es abandonada si nos vole viaja plu!

7. “Dise me, Subhuti. Esce me ia instrui la instrui ultima?”

“No, Senior. La instrui ultima o es un cosa cual pote es instruida, car la instrui ultima no es un cosa cual pote es tenida o saisida.”

8. La Buda ia dise: “Dise me, Subhuti. Si un person dona un universo plen de tesoros per aida otras, esce el gania valua grande?”

“Si, Senior. Sua valua ta es grande. Ma tu ia instrui ance ce, afin esta ata de jenerosia ta es vera, el ta no pensa de gania valua. En fato, el ta no pensa de se mesma a cualce ves!”

La Buda ia dise: “Aora, si un person comprende e dona sola cuatro frases de mea mesaje a un otra, sua jenerosia es plu grande. El no dona sola un cosa, ma el aida crea Budas futur!”

9. “Dise me, Subhuti. Un person ci comensa comprende mea mesaje, esce el dise a se mesma ‘me ia reali un cosa grande’?”

“No, Senior. Dise un cosa como esta sinifia ce la comensante no comprende ce on no ave un ego per prende onora per cualce cosa!”

“E si un person con comprende avansada de mea mesaje, esce el dise a se mesma “me ia reali un cosa grande’?”

“No, Senior. Algun ci dise tal un cosa dise ance ce on ave vera un ego ci reali alga cosa, e alga cosa per reali. Estas no es la pensas de algun ci comprende tua mesaje.

“Senior, tu ia dises ce me ia susede reali pas e libria de sentis focos. En fato, me no desira aora la stato de un santa. Si me desira esta, me es secur ce tu no ta pensa tan de me!”

10. “Subhuti, si me dise: ‘Bodhisattvas decora la sielos,’ esce me dise la vera?”

“No, Senior. Decoras es iludes, e iludes no ave un loca en la sielos.”

“E, en esta modo Boddhisattvas ta desprende ego de sua mentes, e sesa sua preferis per un odor o un otra, un sona o un otra, un vista o un otra. Un Boddhisattva ta ave no fisa o desgusta a alga cosa

La Buddha ia demanda: “Subhuti, si un om ave un corpo grande como un montania, esce el un om grande?”

“No, Senior. Car ‘un om grande’ es sola parolas, e ‘es un om grande’ es un ilude, creada par la crede en ego.”

13. Donce Subhuti ia demanda de la Buda: “Senior, cual nos ta nomi esta sermo?”

La Buda ia responde: “Nomi lo ‘La Sutra de Diamante sur la Perfeta de Sajia’; Como un lama de diamante, el pote corti tra tota ilude!”

14. Donce subita, Subhuti ia reali un consensa completa de la sinifia de la sermo, e comensa plora. “Senior, grasias per esta sermo. Algun ci oia lo e comprende lo con mente pur va es afeta par el. Sentos de anios en la futur, la claria de esta sermo va es valuada.”

32. “Subhuti, si un person dona tesoro sufisinte per pleni un universo, el no ta gania tan onora ca alga un ci pote comprende e dona un poca de linias de esta sermo.

“Donce, cual debe es en la mente de un person cuando el comensa la viaja de la Boddhisattva?

Subhuti e la otra monces ia es plenida con joia cuando los ia oia la sermo de la Buddha.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 31 otobre 2021 (11:25 UTC).