La alcimiciste e la plata de oro

Un testo orijinal de Manouna Orti

Vos ia demanda a me cual es la orijina de la ricia enorme de nosa Isola Franca e de sua abitores (per dise, vos mesma!). Vos ia demanda lo a tan multe veses ce oji me sede e ce me vade a informa vos; me no vade a asconde esta secreta per plu longa: vos sabe ce, de longa – ja en la eda media! –, nosa isola ospita multe alcimicistes famosa. Juntante sua sabes arcana, los ia permete ce la isola e la isolanes oteni un cuantia nonlimitada de oro. Un oro creada de… no cosa, car nos no ave minerias de oro!

Me vade aora a dona a vos un de sua resetas secreta: me vade a esplica a vos como on pote crea un cuadreta plu de oro con un plata de oro composada de sesdes-tre cuadretas, per dise: como oteni un cuadreta sesdes-cuatro de oro pur!

Esta es la reseta de La plu cuadreta de oro — un reseta cual cualcun pote trova, par un xerca delicata tra la manoscritos alcimical de la Biblioteca nasional de nosa isola. Me leje:

« O alcimiciste! prende un plata de sete linias de nove cuadretas de oro, per dise un plata de sesdes-tre cuadretas de oro. Taliante astuta esta plata, ordina la plata a en oto linias de oto cuadretas, per dise un plata de sesdes-cuatro cuadretas de oro, e, de no cosa otra, fa ce, en tal modo, un cuadreta nova de oro nase. La secreta de la crea inere en la modo de talia la plata. »

Me mostra asi la pasos de la prosede par esta desinias detaliosa:

Pos la talia, la alcimiciste move la parte destra a alta e a sinistra.

Sin ce el perde alga cosa de la sesdes-tre cuadretas orijinal, el ia oteni alora, par esta opera, du dui cuadretas cual composa, juntante se, un cuadreta intera, la cuadreta sesdes-cuatro!

La cuadreta sesdes-cuatro es creada par la ajunta de la dui cuadreta final a la dui cuadreta inisial.

Esta cuadreta de oro pur es ajuntada a la sesdes-tre otra cuadretas orijinal, cresente la ricia de la alcimiciste en un proportio de 64/63, per dise ce el ia multipli sua ricia aprosima par 1,016!

Evidente, el pote repete la opera a tal multe veses como el desira lo, per esemplo, par la muta de un plata de ses linias de oto cuadretas (per dise un plata de cuatrodes-oto cuadretas), a en un plata de sete linias de sete cuadretas (per dise un plata de cuatrodes-nove cuadretas)… par la mesma modo de talia.

Ma un alcimiciste autentica e sinsera sabe ce un rica no pote compra tota. Recorda lo, cuando vos mesma va esperia esta opera alcimical sutil!

un opera alcimical

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 4 april 2024 (17:36 UTC).