LETERATUR
Testos orijinal · Cantas traduida · Dramas traduida · Naras traduida · Poesias traduida · Sitas traduida · Testos diversa

Hubble catura un supranova

Hubble catura imajes de un supranova oservada en la Eda Media

3 julio 2008

Traduida de espaniol par Dave MacLeod

Informas de spasio de la Eda Media estende aora a nos. De ala veni la imaje ultima otenida par Hubble, la telescopio spasial de NASA. Esta coresponde a la restas de un esplode stelal de plu ce 1,000 anios pasada.

Hubble ia catura imajes de la restas de un supranova ce ia esplode en la Via Letin ante sirca 8,000 anios pasada. Esta fotograf coresponde a un parte pico de la resta de la ojeto nomada SN 1006.

La supranova SN 1006 ia es vidable par la oculo de umana. Sua orijina es trovada en la angusa de un stela nana situada a sirca 7,000 anios-lus, e ce oservores european, african e asian ia deteta a la 1 de maio de la anio 1006.

Esta ojeto ia es durante semanas la plu briliante de la sielo (pos la sol e la luna) e ia es vidable ance en la dia. Pico e pico, se lus ia deveni diminuida, e el ia continua es vidable ance durante du anios e un di pos la esplode.

Esta strato esterna de la supranova ia crese a un rapidia de sirca 30 milion cilometres/ora. Aora se rapidia es reduida a sirca 10 milion cilometres/ora.

Per Alfred Rosenberg, Avisor Siensal de la Instituto Astrofisical de Canarias (IAC), es variables diferente ce ia aida a reali esta imaje dramos. A un lado, “Par la prosimia relativa e enerjia investida en se esplode, la supranova SN 1006 pote ia es la plu briliante supranova en istoria.” A plu, “con Hubble nos ave la vantaje ajuntada ce el es estra la atmosfera, evadente se turbas e oteninte imajes plu agu”, seguente Rosenberg.

Un otra aspeta ce esta esperto lumina es ce “el revela alga stelas de nos galasia” (puntos blanca) e un numero grande de galasias (manxas e puntos plu jala).

La Telescopio Spasial Hubble es un projeta internasional de colabora entre NASA e la Ajenteria Spasial European (ESA), en orbita de 1990.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 4 april 2024 (17:36 UTC).