AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un sinci de la Amazona emete plu carbono ca lo asorbe

12 febrero 2020

Un rexerca nova dise ce asta un sinci de la Foresta Amazona emete plu diosido de carbono ca lo asorbe.

La resultas de un studia tra un desenio sur gases invernerial supra la Basin Amazona pare mostra ce sirca 20% de la rejion intera ia deveni un fonte neta de diosido de carbono en la atmosfera.

Un de la causas xef es la desforesti. Cuando arbores crese, los asorbe carbono de la aira, ma arbores mor relasa denova lo. En anios resente, miliones de arbores ia es matada par esplotores de forestas e par focones.

La trovadas ave implicas per la laboras per combate la crise de clima. Los sujesta ce cisa la Foresta Amazona – un poso esensal de carbono cual lenti la prosede de caldi global – deveni un fonte de carbono a rapidia plu alta ca on ia suposa a ante.

A cada semana du tra la des anios pasada, un ecipo de siensistes gidada par Luciana Gatti, un rexercor a la Instituida Nasional per Rexerca Spasial de Brasil, ia mesura gases invernerial par vola aviones portante sensadores supra partes variosa de la basin.

La grupo ia descovre xocada ce, an si la plu de la foresta reteni ancora sua capasia de asorbe cuantias grande de diosido de carbono, spesial en anios min seca, un parte estrema desforestida ia perde acel capasia.

Carlos Nobre, ci ia coscrive la studia, ia descrive la oserva como “multe ansiante” car “lo mostra posible la comensa de un punto de cambia major”. El crede ce la trovadas sujesta ce en la tredes anios seguente, plu ca un dui de la Amazona risca deveni mutada de foresta a savana.

Tra desenios, siensistes averti ja sur un tal punto de cambia en la Amazona, cuando la foresta ta perde sua capasia de renovi e ta comensa emete plu carbono ca lo asorbe.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 28 marto 2022 (10:42 UTC).