AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un sculta controversa de Lenin en un site deutx

21 junio 2020

En Deutxland, un partito estrema sinistriste ia erije un sculta controversa de Vladimir Lenin. La Partito Marxiste-Leniniste de Deutxland (MLPD), un organiza peti, ia instala la sculta ante sua xeferia en la site Gelsenkirchen en la ueste de la pais.

Autoriosas de la site ia atenta preveni la instala de la sculta, e ia inisia enlinia un eticeta grilida ce on ave “no loca per Lenin”. Ma cortes ia bloci sua apelas e ia desveli ia aveni ier.

Lenin ia es un gidor de la Revolui Rusce de 1917 e ia governa la pais asta sua mori en 1924, cuando el ia es segueda par Iosif Stalin. El ia resta un simbol de governa comuniste tra la mundo, entre e sua suportores e los ci recorda la crimines contra diretos umana cual ia aveni su la URSS.

Deutxland mesma ia es divideda tra desenios entre la Este comuniste e la Ueste, asta la cade de la Mur de Berlin en 1989.

En la debate sur la sculta en Gelsenkirchen, fabricada en 1957 en Txescoslovensco, ambos lados ia fa analojias con la tira a tera de monumentos asosiada con sclavia cual ia aveni en protestas antiraziste tra la mundo en semanas resente.

“Nos vive en un eda en cual multe paises de la mundo refleta sur monumentos,” la maior Frank Baranowski ia dise en un de un serie de videos postada a YouTube par la comite de site, contra la sculta. “Lenin representa violentia, represa, terorisme e sufri umana xocante.”

Ma Gabi Fechtner, presidente de la MLPD, ia descrive la gidor comuniste como “un pensor progresiste de importa en la istoria de la mundo, un batalior temprana per libria e democratia”.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).