AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un referendo sur la constitui en Jazair

1 novembre 2020

Jazairis vota en un referendo cual va fisa cisa alga cambias posible pos la resinia obligada de Abdelaziz Bouteflika, presidente de tempo longa. Ma oposores dise ce la cambias no representa un reformi fundal.

La referendo aveni a la dia prima de novembre, la aniversario de la comensa de la gera de autonomia par Jazair contra Frans en 1954. La governa ia eleje esta data per sua simbolisme.

Ma lo aveni ance a un tempo cuando la presidente de Jazair es en Deutxland per cura medical.

On no ia revela la natur de sua maladia, ma Abdelmadjid Tebboune ia isoli se e ia pasa tempo en un ospital militar jazairi pos cuando alga de sua aidores e colaborores ia developa la coronavirus. El ave 74 anios.

Bouteflika ia resinia pos protestas grande contra sua aspira de un periodo sinco en sua posto. On vota aora sur limitas a la longia de presidentias e sur la crea de un organiza nova antifrodal.

Per gania la referendo, la lado de “si” o la lado de “no” nesesa reseta a la min 51% de la votas. On va anunsia la resulta doman.

Si la cambias es asetada, la pais va revade a un sistem de permete no plu ca du periodos a sua presidentes. Ance parlamentores va pote servi per du periodos a la plu.

La proposa de un organiza contra froda responde direta a la conserna major cual ia provoca la protestas coler obligante Bouteflika a resinia.

La constitui nova ta serti ance ce instituidas governal va garantia la libria de jornalisme.

Criticores dise ce la referendo es mera un atenta de supresa la promove protestante par un “repara rapida” a la constitui. Los asentua ce la autoriosas no ia envolve membros de la promove en prepara la cambias, e donce en dona validia a la regulas nova.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).