AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Un corte burundes deside en manca de presidente

14 junio 2020

En Burundi, la corte la plu alta ia fa un judi intendeda per fini la vacua creada par la mori subita de Presidente Pierre Nkurunziza a lundi. La Corte Constitual ia dise ce on debe inaugura rapida Evariste Ndayishimiye, la presidente elejeda.

Legal, la presidente de parlamento, Pascal Nyabenda, ia ta debe deveni entretempo la xef. Ma la governa ia deside consulta la corte, e aora Ndayishimiye va es inaugurada como presidente, plu temprana par du menses. On ia eleje el en maio per recambia Nkurunziza, ci ia ocupa la posto tra 15 anios.

La judores major de la pais ia dise ce, en la constitui, la periodo tempora governada par la presidente de parlamento ia es intendeda como un tempo per fa elejes nova, ma la vinse resente de Ndayishimiye ia fa ce esta no es nesesada.

Nkurunziza ia pote aspira un periodo cuatro en la mense pasada, ma ia deside jubila per es conoseda como “la gida suprema a patriotisme”. La governa ia dise ce el ia mori de un fali de cor, pos deveni malada en la sera de saturdi.

On ave multe reportas ce Nkurunziza ia mori pos developa COVID-19, ma estas no es confirmada e la governa no ia responde a los.

Nkurunziza ia desasentua la pandemica a plu ca un ves. En la temprana de marto, ante la caso prima confirmada de coronavirus en la pais, el ia dise: “Dio va proteje nos.” A sola un semana ante sua mori, el ia dise: “Dio ia clari [la virus] de la sielos de Burundi.” La pais ia rejistra pico plu ca otodes casos de la virus, e on ia ave sola un mori confirmada.

Burundi es aora en un semana de lamenta nasional pos la mori de Nkurunziza, e la governa ia suspende la jua de musica secular en locas publica en esta tempo. Musica gospel es ancora permeteda. Nkurunziza ia es un cristian renaseda.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).