AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Semeteros tribal es destruida per un muron de frontera

11 febrero 2020

Legores e xefes de tribu dise ce semeteros de americanes orijinal en Arizona ia es esplodeda par ecipos ci construi la muron de frontera entre la SUA e Mexico.

Autoriosas ia confirma ce “esplodes controlada” ia comensa en Monumento Nasional “Organ Pipe Cactus”, un conserveria natural reconoseda par UNESCO.

Raul Grijalva, un congresor democrata ia descrive la destrui como “blasfemin”, e ia dise ce la governa no ia consulta la popla Tohon Oʼodham ante fa lo.

Organizas ambientiste averti ance sur danas cual aveni a la acuifer suteran local, como ance a animales migrante en esta rejion de deserto a sirca 185 cilometres a ueste de la site Tucson.

Ofisiores dise ce la projeta intende construi un parador de aser, con altia de nove metres, longo 70 cilometres de la parce nasional.

La Nasiones Unida ia identifia Organ Pipe como un Conserveria Internasional de Biosfera en 1976, descrivente lo como “un esemplo pur de un ecosistem intata de la Deserto Sonora”.

Grijalva, la presidente de la Comite Congresal sur Recursos Natural, representa la distrito cual conteni esta rejion e ave sirca 650 cilometres de frontera con Mexico. En la mense pasada, el ia turi la semeteros a Organ Pipe, nomida Colina Monumento, e ia trova ce la popla O’odham entera ala gerores de un tribu oposada.

En intervisas con jornales esuan, el ia descrive la condui de la governa de Trump como “blasfemin” e ia dise ce la oservor de ambiente ci la governa ia asinia a la projeta va fa no cosa per lejeri la dana cultural.

Un parte de la rejion conteni ojetos con eda de plu ca 10 mil anios.

Ned Norris Jr, presidente de tribu, ia informa la Republica Arizona ce, an si la tereno es aora controlada par la governa de la SUA, “nos abita ja esta rejion de tempo nonrecordable”. “Los es nosa asendentes. Los es nosa restas de lo ci nos es como un popla, tra esta rejion intera. E lo es nosa obliga, lo es nosa debe ce nos fa la nesesadas per proteje esta.”

Un reporta interna de la Servi de Parces Nasional dise ce la muron de frontera, prometeda par Trump en sua campania de 2015, va destrui asta 22 locas arceolojial, mera en Organ Pipe.

On reporta ce ecipos ia destrui ance saguaros, cactos antica, sur cual Grijalva ia dise ce la popla O’odham regarda los como “la corpi de sua asendentes”. “Donce cuando on vide los cambiada a umo – lo es profonda angusante.”

La governa de Trump ia es permeteda a construi partes de la muron de frontera sur tera publica par causa de un lege introduida en 2005 cual dona a la governa federal la direto de iniora leges cual no coere con sua politica de securia nasional. Desirante construi la muron, la Casa Blanca ia iniora ja deses de leges, incluinte alga cual ia proteje tombas de americanes orijinal, animales perilida e la ambiente.

Grijalva ia dise ce el va labora per cansela la lege de 2005, e va asembla un sesion parlamental en la semanas veninte per atenta fa esta.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).