AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

On trova un gas asosiada con la vive en la nubes de Venus

16 setembre 2020

Indicas de un gas malodorosa cual flota tra la nubes de Venus es cisa emetes de microbios airal.

Astronomistes ia deteta fosfina a altia de 50 cilometres en la atmosfera de la planeta, e ia identifia no prosede, otra ca la vive, cual pote esplica sua presentia.

La descovre abri la posible ce la vive ia esiste a ves pasada sur la mundo visina de la Tera, e ce alga restantes de lo ia survive en la aira cuando la planeta ia esperia un caldi global estrema cual ia cambia lo a un enferno.

Tra du mil milion anios, Venus ia ave un clima moderada, con un mar. Ma oji, un atmosfera densa de diosido de carbono covre un surfas cuasi sin acua do la temperatur esede 450°C. La nubes en la sielo conteni gotas de un licuida de cual 90% es asida sulfurica.

La situa sur Venus es tan profonda nonplasente ce multe siensistes crede ce la planeta es mor. Los suspeta ce la fosfina veni de prosedes plu comun ca venusanes flotante.

Jane Greaves, la astronomiste a la Universia de Cardiff en Cimri ci ia gida la ecipo ci ia fa la descovre, ia acorda: “Completa xocante es dise ce la vive pote survive ensircada par tan multe asida sulfurica. Ma tota la modos jeolojial e fotocimical a cual nos pote pensa es multe tro nonproduosa per crea la fosfina cual nos vide.”

Sur la Tera, la gas fosfina es relasada par microbios en ambientes sin osijen, como la deponedas de lagos e la internas de animales. Otra modos de produi lo es tan estrema – la ventres de Jupiter e Saturno – ce sur planetas rocosa, on regarda fosfina como un indicador de la vive.

En un proba inisial, Greaves ia oserva Venus par la telescopio James Clerk Maxwell en Hawaii en 2017. El ia persepi la sinial de fosfina en studia sua datos a la fini de un dia de labora en desembre 2018. En la anio seguente, el ia usa la telescopio Alma en Txile per confirma la presentia de esta gas en la nubes alta de la planeta.

La plu de la fosfina, sirca dudes moleculas per mil milion, apare a latitudes media de Venus, con zero a la polos. Calculas par la rexercores ia elimina la cimica conoseda, mostrante ce volcanes, lampo e micrometeorites no ta crea fosfina en proportio tan grande.

Sara Seager, un siensiste planetal a MIT en la SUA, ipotese un sicle de vive en cual microbios venusan cade de la nubes, seci, e deveni repuxada a altias plu temperada par corentes en la atmosfera.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).