AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Negosias de pas con la talibanes en Afganistan

12 setembre 2020

La discutes prima sur pas entre la governa afgani e la talibanes ia comensa en la pais golfal Catar, pos menses de pospone. Mike Pompeo, ministro de esternas esuan, ia descrive la consenta como “monumental” cuando el ia vola a Doha, la capital, per la abri.

On ia intende ja comensa esta negosias pos la reali de un acorda sur securia entre la SUA e la talibanes en febrero. Ma la progresa ia es impedida par desacordas sur un intercambia controversa de prisonidas, como ance per violentia en Afganistan, do cuatro desenios de gera es staniada.

Un delega de afganis major ia parti de Cabul per Doha ier, 11 setembre, la dia de la atacas matante contra la SUA a 19 anios pasada cual ia gida a la fini de la rena taliban.

La xef de la delega, Abdullah Abdullah, ia dise ce on xerca “un pas justa e diniosa”. A jovedi, la talibanes ia confirma ce los va partisipa, pos la relasa de un grupo final de ses prisonidas.

Estas es la discutes direta prima entre la talibanes e representores de la governa afgani. La militaristes ia refusa consenta con la governa asta aora, descrivente los como sin potia e la pupetas de la SUA.

La du lados espera un reconsilia political e la fini de desenios de violentia cual ia comensa con la invade soviet en 1979.

La acorda entre la SUA e la talibanes ia defini un program per retira fortes stranjer par intercambia per garantias antiteroriste. On ia spende plu ca un anio per completi acel acorda, e on previde ce la discutes nova va es an plu complicada.

Multe teme ce la progresa frajil ja fada sur diretos de femes va es cisa sacrifiada.

La negosias presenta un defia ance a la talibanes, ci va debe proposa un gol political realable per Afganistan. Asta aora, los ia parla neblosa, disente ce los desira un governa cual es muslim ma ance incluinte.

Lo es posible ce la discutes va furni plu indicas de la cambias en esta grupo militariste pos la desenio de 1990, cuando los ia rena seguente un interprete sever de la regulas de xaria.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).