AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La presidente de Arjentina proposa legali aborta

2 marto 2020

Presidente Alberto Fernández de Arjentina ia dise ce en la des dias seguente el va envia un projeta a la salon basa de parlamento per legali aborta.

Fernández, ci ia es inaugurada como presidente en desembre, ia descrive aborta como “un cosa de sania publica”.

En Arjentina, aborta es permeteda sola en casos de viole, o si la sania de la madre es perilida. Lo es jeneral proibida tra America latina, estra en casos restrinjeda.

Si la projeta es asetada, Arjentina va deveni la pais la plu grande en la rejion cual legali aborta.

“La aborta aveni, lo es un fato,” la presidente ia dise en sua parla anial prima a la Congresa. “Un stato debe proteje jeneral sua sitadanes e spesial la femes. E en la sentenio 21, cada sosia nesesa respeta la elejes individua de sua membros de deside libre sur sua corpos.”

Fernández ia promete ance introdui un program per boni la educa sesal.

Un atenta presedente per cambia la lege en Arjeninta, do la popla es dominante catolica, ia fali. En 2018, un projeta per legali la aborta en la 14 semanas prima de ensintia ia es apena aprobada par la Congresa, ma plu tarda lo ia es rejetada par la Senato de la pais.

Diferente de la ves pasada, an tal, la presidente de la pais inisia la projeta.

La debate sur aborta en Arjentina ia recomensa en febrero de la anio pasada, cuando un vitim de viole con 11 anios ia pari par sesarea.

La xica, ci ia es violeda par un om de 65 anios, la acompanior de sua ava, ia solisita un aborta, ma la prosede ia es retardada a multe veses par causa de demandas sur la identia de la om, sua defendor.

Cuba, Uruguai e Guiana es presente la sola paises de America latina cual permete aborta en la semanas prima de ensintia.

An si alga paises permete lo en caso de viole o peril a la vive de la madre, lo es completa proibida en Salvador, Onduras, Nicaragua e Aiti. En Salvador, deses de femes ia es prisonida per la moris de sua fetos en casos sur cual los dise ce los ia sufri un aborta natural o un pari de bebe mor.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).