AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La mori de la avocato ci ia defende Mandela

10 setembre 2020

George Bizos, la avocato sudafrican de diretos umana ci ia defende Nelson Mandela, ia mori con 92 anios.

Pos representa alga de la ativistes political la plu bon conoseda de la pais en la tempo de apartait, Bizos ia deveni un de la arcitetores de la constitui nova de Sudafrica.

Sua mori ia es anunsiada par presidente Cyril Ramaphosa, ci ia dise ce Bizos “ia contribui enorme a nosa democratia”. Sua familia ia dise ce Bizos ia mori pasosa par causas natural a sua casa.

Bizos e Mandela ia encontra lunlotra cuando los ia studia lege en Johannesburg, e Bizos ia representa sua ami e otra oposores de apartait en casos de litiga.

El ia es un de la avocatos ci ia representa Mandela a sua litiga de tradi, cual ia comensa en 1956. El ia representa Mandela ance en la Litiga de Rivonia, cuando el e otra ativistes contra apartait ia es condenada a prisoni permanente en 1964, acusada de atenta suverti la governa.

On atribui a Bizos la ajunta de la parolas “si lo es nesesada” a la parla famosa par Mandela a la litiga, en cual el ia dise ce el es preparada per mori.

La Funda Nelson Mandela ia comenta ce Bizos ia jua un “rol esensal… e profesal e como un ami de familia” tra la anios cuando Mandela ia es en prison.

En sua autobiografia, La pasea longa a libria, Mandela ia descrive Bizos como “un om ci ia combina un natur compatiosa con un mente astuta”.

Bizos ia nase en Elas, ma ia veni a Sudafrica como un refujada de la Gera Mundal Du cuando el ia ave sola 13 anios. Ante acel, el e sua padre ia aida sete soldatos zelandes a evade Elas, cual ia es ocupada par la nazis.

Pos ariva en Johannesburg sin capasia de parla engles, el ia abandona sua educa per un tempo longa e ia labora en un boteca elinica. Plu tarda, el ia es instruida como un avocato a la Universia Witwatersrand.

Pos la fini de la rena par la minoria blanca, Bizos ia aida scrive la constitui nova de Sudafrica. El ia representa ance familias de ativistes ci ia es matada en la periodo de apartait, a la Comision de Veria e Reconsilia en Sudafrica.

En un de sua litigas major final, el ia fa ce la governa dona un compensa finansial a la familias de 34 escavores ci ia es matada par la polisia sudafrican en 2012.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).