AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La Caribe es velida su un nube vasta de polvo

27 junio 2020

Un nube jigante de polvo saharan ia oscuri la sielo supra partes de la Caribe. La polvo ia veni de Africa, traversante la Mar Atlantica.

A soldi pasada, lo ia ateni Porto Rica, e lo ia covre Cuba e partes de Mexico a pos.

La isolas caribe Guadelupe e Martinic sufri sua nebleta la plu estrema en un desenio a la min. Ofisiores medical en Cuba averti ce cisa lo va mali disturbas respiral.

La polvo afeta ance partes de Florida sude, incluinte la site Miami.

Tempestas de polvo o arena no es rara en la desertos de la mundo. Ventas pote puxa asta 2000 milion tones de polvo per anio a nosa atmosfera, do lo deveni transportada tra distantias grande.

La polvo e arena furni un fonte nurinte per ecosistemes maral, ma pote afeta ance la clima e la sania de umanas.

Lo es comun ce polvo move de la Sahara a la Mar Atlantica: on nomi esta la Strato de Aira Saharan. Plu tarda en la saison de siclones, lo pote inibi la crese de tempestas tropical cual developa sirca Capo Verde e la media de la Atlantica.

Ma en la semanas pasada, un area nonusual grande de polvo ia traversa direta la Atlantica per afeta America Sentral e Norde. Esta va persiste tra la finisemana. Entretempo, imajes de satelite mostra un plu area simil cual segue la via de la prima.

On previde un mal cualia de aira e un noncapasia de vide distante en partes de la Caribe e America Sentral en la semana veninte.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).