AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

La AAU lansa sua mision prima a Marte

20 julio 2020

La mision prima a Marte par la Amirias Arabi Unida es en via, pos un enaira susedosa en Japan.

La sonda Espera ia es lansada sur un roceto de la porto spasial a Tanegashima, e aora lo fa un viaja de 500 milion cilometres per studia la clima de la planeta roja. Du atentas presedente per lansa la sonda en la semana pasada ia es canselada par causa de mal clima sur la Tera.

Espera va ariva en febrero 2021, coaveninte con la aniversario 50 de la formi de la AAU.

Sarah Amiri, la siensiste xef de la projeta, ia parla sur sua stimula e lejeri en vide la asende de la roceto tra la sielo. El ia dise ce la efeto a sua pais va es la mesma como lo en la Statos Unida de America cuando la popla ala ia regarda la ariva de persones sur la Luna a 51 anios ante aora, ance a 20 julio.

La sonda de la AAU es un de tre misiones cual vade a Marte en esta mense. La SUA e Xina fa la preparas final a sua vagadores de surfas. La mision esuan, nomida Persiste, ia envia sua lodas a la projeta amirati. “Me es zelosa per acompania tu en la viaja!” lo ia tuita.

La AAU ave esperia limitada de desinia e fabrica veculos spasial, ma lo atenta un cosa cual sola la SUA, Rusia, Europa e Barat ia susede.

Sua injeniores, gidada par espertas esuan, ia produi un sonda sofisticada en sola ses anios. E cuando esta satelite ariva a Marte, on previde ce lo va furni informas siensal nova, revelante comprendes fresca sur la funsiona de la atmosfera de acel planeta, e spesial como Marte ia perde tan multe de sua aira e acua.

On regarda Espera como inspirante – un projeta cual va atrae plu persones joven en la Amirias e tra la rejion arabi a aprende la siensas en scola e universia.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).