AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Caldi global aumenta multe la risca de focones australian

5 marto 2020

Siensistes ia publici la evalua prima cual cuanti la rol de la cambia climal en la focones savaje resente en Australia. Los dise ce la caldi global ia aumenta la risca de la state seca e calda cual causa comun tal focones par 30%, e cisa par multe plu.

La studia dise ce, si la temperatur global leva par 2°C, como pare probable, tal clima va aveni cuatruple pli frecuente, a la min.

Coautor Geert Jan van Oldenborgh de la Instituida Meteorolojial Real de Nedeeland ia dise ce an la estimas la min estrema en la studia es disturbante:

“En la anio pasada, la sistem de preveni focones en Australia, cual es estrema bon preparada per focones savaje, ia es a la limitas de lo cual lo pote maneja, con bonvolores laborante tra semanas sin sesa. Con ce la mundo caldi, esta avenis va deveni plu probable e plu comun. E lo no es un cosa per cual nos es preparada.”

En la saison 2019–2020 en Australia, temperatures recordo e menses de secia intensa ia nuri un serie de focones enorme tra la pais. A la min 33 persones ia mori, e plu ca 110 mil cilometres cuadrida de savanas, forestas e parces ia arde.

An si lo es razonable ce la caldi global de causa umana ia gida probable a plu focones, la taxe de mesura la crese de risca es complicada. Otra fatores, sin relata direta con cambia climal, ave cisa un rol major. Estas inclui la seci de la tera par un usa plu grande de acua, efetos de la caldi de urbes, e cualias local nonconoseda.

La rexercores atenta descovre esce (e cuanto) la modeles dijital presente de clima suestima la influe de la caldi global, e, si tal, como on pote coreti los. Los ia trova ce tota la modeles ia suestima la crese oservada de temperatur en Australia sude-este.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).