AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Australianes ia cultiva bananas a 2000 anios pasada

13 agosto 2020

Arceolojistes ia trova cultiverias antica de bananas cual australianes nativa ia maneja en la pasada distante.

Esta locas, con datas de 2145 anios ante aora, ia es descovreda sur un isola pico a norde de la tera xef en Streta Torres. Rexercores ia trova microfosiles de bananas, utiles de petra, carbon de lenio, e un serie de murones.

La rexercores ia dise ce esta rejeta plu la mito ce la poplas nativa de Australia ia es mera xasores-coliores. La trovas de Isola Mabuyag ia es publicida ier par un ecipo de la Universia Nasional Australian e la Universia de Sydney.

Robert Williams, rexercor xef, ia comenta: “Nosa rexerca mostra ce la asendentes de la popla de Mabuyag ia es envolveda en cultivas complicada e praticas orticultural diversa en la ueste de Streta Torres a 2000 anios ante aora a la min.”

El ia dise ce on ia tende vide la streta como un linia separante grupos nativa en Gine Nova, ci ia cultiva campos, e los en Australia a ci on ia dona la eticeta “xasores-coliores”. Ma la trovas indica ce Streta Torres ia es “plu simil a un ponte o un filtro” per praticas orticultural tra ambos rejiones.

La sistem cultival ia refleta la dieta local de acel tempo, cual ia inclui niamas, taros e bananas.

“Comedas es un parte importante de la cultur e identia nativa, e esta rexerca mostra la eda e la profondia evolual de esta praticas,” Williams ia ajunta.

On ave un malconseta jeneral ce la poplas nativa de Australia ia es xasores-coliores nomada en la tempo ante coloni brites. Istoristes ia sujesta ce la briteses ia nega la atestas de sistemes cultival nativa per pote declara ce la tera es nonabitada e nonocupada.

Praticas antica nativa de cultiva de tera es ancora no vasta conoseda en Australia. Ma rexercas en la desenio pasada ia lumina alga la cultiva, injenia e construi precolonial de la australianes prima.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 22 setembre 2022 (06:56 UTC).