AORA OJI
Novas de la mundo, simple reportada en elefen
2021 · 2020 · 2019 · 2018 · 2017 · 2016 · 2015 · 2014 · 2013

Astronautas reveni a un Tera cambiada

17 april 2020

Un ecipo de tre persones ia reveni de la Stasion Spasial Internasional (SSI) a un planeta multe diferente ca lo de cual los ia parti en la anio pasada.

Aora ja esperiosa de isoli se, la rusce Oleg Skrypochka e la esuan Jessica Mair ia parti de la Tera en setembre, longa ante la emerji de la coronavirus. Un plu esuan, Andrew Morgan, ia es en la SSI de julio.

La pandemica ia cambia la prosede normal per ecipos reveninte de spasio.

“Multe strana ia es oserva la developas sur la Tera a su,” Meir ia dise resente. “De asi, la Tera aspeta esata tan bela como usual, donce lo es difisil ce nos crede tota de la cambias cual ia aveni pos nosa parti.”

La truple ia atera a 05:16 de ora universal, pos 272 dias en spasio per Morgan e 205 dias per la otra du ecipores.

Un serie de tuitas par la conta ofisial de la SSI ia descrive como la barcon Soyuz ia divide en tre modulos ante cuando la modulo de desende ia ateni la atmosfera de la Tera e ia “crea un linia de plasma” en la temprana de oji.

La capsula ia atera susedosa en Cazacstan. NASA, la ajenteria spasial de la SUA, ia posta un video de la astronautas encontrada par un ecipo mascida. Esta xercores ia es en isoli sever a ante, e on crede ce los ia es probada per la coronavirus direta ante parti per retrae la arivores nova, per serti ce los no risca infeta los.

En un situa normal, la ecipo de xerca ta colie la astronautas e ta trae los a la airoporto la plu prosima, de do los ta vola a sua paises. Ma Cazacstan ia declara un state de crise, e la plu de la airoportos es cluida.

La lanseria spasial Baikonur, cual Rusia lua de Cazacstan, opera ancora e on va vola la tre astronautas a lo. La rusce va revade a sua pais en un avion, e la esuanes va viaja sur stradas per tre oras en dirije sude-este a Kyzylorda, de do un avion de NASA va porta los a la Statos Unida.

Ance un ecipo sustituinte, de du rusces e un esuan ci ia vola a la SSI en 9 april, ia ata estrema cauta per evita prende la infeta a spasio, spendente un mense e un dui en isoli ante sua parti.

Usual, un ecipo de astronautas reveninte pasa tra un program spesial de recapasi per alga semanas. Pos un tempo longa sin pesa, la corpo nesesa reabitua se a vive en gravita. Ma a esta ves, la dotores ave la taxe ajuntada de proteje la astronautas de la coronavirus.

“Lo va es difisil ce nos no va dona abrasas a familia e amis pos resta asi a supra tra sete menses,” Meir ia dise ante reveni a la Tera. En 2019, el ia fa un cosa istorial importante en completi un pasea spasial, la prima par sola femes, en junta con un otra astronauta de NASA, Christine Koch.

La SSI orbita la Tera de 1998. Sinco asosiores es envolveda: la SUA, Rusia, Japan, Canada e la Ajenteria Spasial European.

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 10 novembre 2021 (17:34 UTC).