GRAMATICA
Spele e pronunsia · Frases · Nomes · Determinantes · Pronomes · Ajetivos · Averbos · Verbos · Preposadas · Juntas · Demandas · Proposas · Numeros · Crea de parolas · Cortis · Puntua · Sintatica

Proposas

Como un frase, un proposa conteni un sujeto e un verbo, ma lo es un parte de un frase completa.

Cada frase conteni un proposa major. On pote altera esta en modos diversa con un o plu suproposas (proposas suordinada) . Si un suproposa altera un sintagma nomin, lo es nomida un suproposa ajetivin. Si lo altera un verbo o la proposa major completa, lo es nomida un suproposa averbin. E si lo ave la rol de un nom, lo es nomida un suproposa nomin.

Plu, un frase pote conteni plu ca un proposa major.

Suproposas ajetivin

Un suproposa ajetivin es un suproposa cual altera un nom. Suproposas ajetivin segue la nomes cual los altera, e los comensa normal con un de la pronomes de demanda, ci e cual, usada como un sujunta (un ”pronom-sujunta”):

Per claria, un suproposa ajetivin pote es separada de la resta de la frase par virgulas, spesial si lo es longa o complicada:

Alga proposas ajetivin no es esensal per la sinifia de la frase, ma ajunta mera un comenta en pasa. Tal suproposas es sempre separada par virgulas:

Ci e cual pote opera como o la sujeto o la ojeto de la suproposa ajetivin. Ojetos segue normal la verbo, ma cuando un de esta pronomes es la ojeto, lo presede e la sujeto e la verbo de la suproposa ajetivin:

Cuando un pronom-sujunta es la ojeto de un preposada, la preposada vade prima:

Cuando de ci o de cual introdui un nom poseseda en la suproposa ajetivin, esta nom es normal introduida par sua per claria:

En alga linguas, un suproposa ajetivin pote refere a la intera de la proposa presedente. En elefen, si acel ta es ambigua, on pote dise lo cual, e lo, e esta, e acel o un espresa simil en loca:

Un otra modo per comensa un suproposa ajetivin es con un averbo de demanda, usada como un sujunta (un ”averbo-sujunta”):

Tal suproposas ajetivin es frecuente simil a suproposas averbin:

Suproposas averbin

Un suproposa averbin altera o la verbo de la proposa major o la proposa major mesma. Un suproposa averbin es introduida par un de la averbos-sujuntas (como, cuando, cuanto, do) o un de la sujuntas spesial si, car, afin, e ca:

Suproposas averbin cual es introduida par la averbo-sujuntas (como, cuando, cuanto, do) pote es regardada como suproposas ajetivin. Per esemplo, on pote espresa la tre esemplos final a supra en la modo seguente:

Suproposas nomin

Un suproposa nomin ave la rol de un nom: lo pote es la sujeto o la ojeto de un verbo o preposada. Suproposas nomin pote es introduida par la sujuntas spesial ce o esce, par un de la pronomes-sujuntas ci e cual, o par un de la averbos-sujuntas.

Per proba esce un suproposa es vera un suproposa nomin, sustitui “el”, “lo”, o “los” per la suproposa. Si la resulta es un bon frase, la suproposa es un suproposa nomin. Suproposas nomin es comun ojetos de verbos de pensa, sensa, o emosia:

Multe suproposas nomin es introduida par la sujuntas spesial ce o esce:

Suproposas nomin es comun usada per sita dises e per reporta pensas o demandas. En tota casos, la tempo de la verbo en la suproposa nomin resta la mesma como en la dise, pensa, o demanda orijinal:

Suproposas ajetivin o averbin es comun confusable con suproposas nomin. Per clari ce on intende un suproposa ajetivin o averbin, ajunta un nom o pronom ante cual o ci:

On pote regarda ance un verbo infinitiva como introduinte un tipo de suproposa nomin.

Proposas coordinada

Du proposas major pote es liada par conjuntas per deveni sola un frase. On inclui frecuente un virgula ante la conjunta:

Tal proposas pote sta como frases autonom, con o sin conjuntas:

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 29 febrero 2024 (16:03 UTC).