GRAMATICA
Spele e pronunsia · Frases · Nomes · Determinantes · Pronomes · Ajetivos · Averbos · Verbos · Preposadas · Juntas · Demandas · Proposas · Numeros · Crea de parolas · Cortis · Puntua · Sintatica

Frases

La plu frases en elefen conteni un sintagma verbin cual indica comun la aveni de un ata. Un sintagma verbin es composada de un verbo e cualce elementos cual descrive lo, como averbos e sintagmas de preposada.

La plu frases conteni ance a la min un sintagma nomin, cual indica comun un person o un cosa. Un sintagma nomin es composada de un nom e cualce elementos cual descrive lo, como determinantes, ajetivos, e sintagmas de preposada.

Sujeto e ojeto

La du sintagmas nomin la plu importante es los con la rol de sujeto e ojeto. Sua sinifias esata depende de la verbo elejeda, ma on pote dise laxe ce la sujeto es la person o cosa cual fa la ata, e la ojeto es la person o cosa direta tocada par la ata.

En elefen, la sujeto presede e la ojeto segue sempre la verbo:

En alga casos, per stilo o clari, on vole pone la ojeto de la verbo a la comensa de la frase. En esta casos, la ojeto debe es segueda par un virgula, e un pronom per la ojeto es usada pos la verbo:

La plu verbos nesesa un sujeto, ma multe no nesesa un ojeto.

Predicativas

Un otra composante comun de frases es la predicativa o completinte. Esta es un descrive ajuntada de la sujeto, e lo pote segue verbos como es, deveni, pare, e resta:

Alga linguas permete ce ance la ojeto ave un predicativa, como en *“los ia eleje el presidente”. Esta spesie de predicativa no esiste en elefen.

Preposadas

Un otra composante major de frases es la sintagma de preposada. Lo ajunta un detalia a un nom o verbo presedente, o a la frase intera:

Proposas

En ajunta a sintagmas, alga frases conteni proposas, cual sembla frases minor situada en la frase major. Los pote descrive sintagmas nomin, sintagmas verbin, o la intera de la frase major:

Esta paje es presentada con la lisensa CC Attribution-Share Alike 4.0 International.
Lo ia es automatada jenerada de la paje corespondente en la Vici de Elefen a 29 febrero 2024 (16:03 UTC).